Hoezo social media?

Hoe men het ook wendt of keert, we kunnen niet meer om social media heen. Binnen alle geledingen in onze maatschappij heeft het gebruik ervan een hoge vlucht genomen. Toch blijkt nog iedere keer dat een grote doelgroep 50plus zich nog te vaak afzijdig houdt (angst voor het onbekende?). Met beperkt zich tot wat emailen over en weer, en dat is het dan. Onterecht in feite, middels deze site wil ik u stap voor stap informeren over het toepassen van de diverse mogelijkheden.

Een sociaal netwerk van 1,2 miljard leden wereldwijd, nog maar pas 10 jaar jong waar men elkaar (vrienden, familie en zelfs onbekenden) op de hoogte houdt van wat hen zoal bezig houdt, vaak geillustreerd met foto's en video's e.d.

Facebook

Met Twitter kan men elkaar of aan wereldwijd (on)bekenden razendsnel leuke en minder leuke berichtjes sturen, gelukkig maar gelimiteerd tot slechts 140 tekens.

Twitter

Skype, een zeer handige tool om uitgebreid te chatten met wie dan ook wereldwijd en elkaar levensecht via de video te bekijken. Is naar mijn mening tevens een zeer handig instrument om bijv. een talenstudie te volgen en kennis te delen.

Skype

Je foto's via skype, facebook enz. delen met wie dan ook.

Foto's

Smartphones en tablets, waarin verborgen hoogstaande technologie, niet meer van het straatbeeld weg te denken. Skypen, mailen, chatten, je internet aankopen doen, je vacantie boeken enz.enz. van welke plek ook ter wereld. Wifi (een vorm van een "draadloos netwerk" is bijna overal gratis beschikbaar.

Touchscreens

Wie zou mijn doelgroep kunnen zijn. Nieuwsgierige, gretige maar vooral gemotiveerde mensen, overwegend 50plus, die het onderhand tijd vinden worden meer te weten te komen over de ins en outs van social media en de toepassing ervan in hun dagelijks leven.

Overig